Känns konstigt

Idag har mina föräldrar och kusin åkt hem. va sjuukt jobbigt när dom åkte, har nog aldrig gråtit så mycket när dom åkt hem. Men tror de bara känns konstigt att de bor så långt ifrån där jag bor nu. De  kommer och känns redan bättre men de e bara så stört att nu har ja verkligen flyttat. Bara den känslan e så stor, och inte nog med de så har ja flyttat till en annan stad. men de som e såå skönt är att miller e hos mig. han kommer bo hos mig och de gör att jag alltid har honom. han påminner ju om min familj eller rättare sagt han tillhör en del av min familj så även när man e ensam hemma eller saknar familjen så har jag alltid han man kan krama om.

Var föresten på arbetsförmedlingen i fredags och skrev in mig som arbetslös. usch vilken konstig känsla de e. man e arbetslös, de har jag aldrig vart. de saknas något, att inte ha något jobb man kan gå till eller bara att känna typ "usch nej ja vill inte idag". man har inte kunderna man kan störa sig på som man gjorde. men men jag får se de här som en lååång semester. de e nog ganska välbehövligt egentligen...

Va som händer med lägenheten är att nu har ju jag som sagt fått upp alla mina saker från göteborg så nu e de som ett kaos och de e saker ööverallt. vart man än går så får man hoppa över något för att inte ramla på något, benen e sönderrivna av kartonger, bokhyllor som man gått in i, aa typ va som helst. blåmärken e också något man ser över hela benen. man känner sig ine kvinnlig överhuvudtaget men de hör väl till när man flyttar och håller på. vi fick iallafall köpt en soffa igår som vi även fick hem på en gång tack vare att vi hade släp som mamma och pappa hade med sig från göteborg. så nu börjar vardagsrummet se ut lite som ett vardagsrum. förutom alla kartonger som står där.

e helgen när mamma och pappa va här så hittade vi på lite saker. i fredags så mötte min moster upp oss så vi handlade en picknick och åkte till en sjö (tror ja de va)  och åt maten. amelie, min kusin, fyllde även år i fredags så de hade köpt med sig tårta som vi åt. miller fick äntligen bada. han har ju inte fått gjort de på ett tag eftersom han vart sjkuk och med tanke på stygnen, men i fredags så badade han extremt mycket! va så härligt när man såg hur mycket han njöt av de!
sen så igår så på kvällen åkte jag, mamma, pappa och amelie in till gamla stan och gick där med miller och tittade lite. va jätte mysigt för de va så varmt och skönt. vi köpte en glas så jag och miller delade typ på den. sen åkte vi runt med bilen och kollade på lite olika ställen, typ djurgården, sveavägen, normalms torg och så. de va kul att se de som man hört talas om men som man inte har någon bild på. nu kanske man känner igen sig när man går någonstans:P

Men nu e de dags för mig att fortsätta packa upp så man får ordning på lägenheten någon gång..

hej då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0