Idag skulle du fyllt år:/

För 3 år sedan satt vi nere i restaurangen på särö värdshus och firade morfar, han fyllde 75 år då. Minns att han satt i en stor stol och såg super stolt ut, hela släkten va med. Idag 3 år senare e du fortfarande saknad. För ca 2,5 år sedan dog han, han var min stora idol. Älskade honom, han var den person som ja litade mest på då. jag och morfar, vi skulle lösa alla problem. han somnade in tisdagen den 29 maj 2007 någon gång mellan 5-6.30 på morgonen och de va de bästa som kunde hända honom. ja kommer ihåg den dagen så väl. jag och anja va på väg ner til stallet när pappa ringer. han frågade vart ja va och jag sa att ja va på väg ner till stallet för att lämna anja. då sa han att morfar hade dött. de kändes så jävla overkligt med kommer bara ihåg att efter de att han sagt att morfar va död så skrek ja bara. skrek och satte mig på marken. sofie som då gick i hund 2 kom fram och frågade mig hur de va, va de va som hade hänt. och då fick ja berättat att min morfar hade gått bort. hela den dagen så va min gamla sambo/kombo (va hon nu kallas:P) med mig. hon följde med mig vart jag än ville. tomas, min morbror va på väg ner för att hämta mig så vi skulle åka tillsammans ner till göteborg. usch va jobbig den dagen va. men samtidigt kan jag ibland känna att jag vill ha den dagen tillbaka, för hela den dagen så va de okej att gråta. kan känna de idag att de inte känns okej att gråta, även ifall man vill göra de. eller så e de baa jag själv som känner så. att va fan sluta lipa nu, ta tag i ditt liv istället. men jag vet också att om man är ledsen så va ledsen. låt tårarna få komma, de e bättre än att bara låta de vara kvar inom sig. men ändå kan jag inte låta mig vara ledsen utan skäms nästan när ja gråter för de:/

men men idag så e ja inte på topp humör:/ idag skulle du ha fyllt 78 år. usch va tiden går fort. madde va med mig idag till minneslunden för att tända ett ljus och ja bröt typ ihop. kändes skitjobbigt samtidigt som de va skönt. nu efteråt så känns de jätte skönt, för nu kan jag tänka på de utan att vara ledsen för nu har jag varit ledsen för honom.

men nu ska ja sova, jag har bild på honom men orkar inte göra de idag. vill helst inte se en bild på hoom för då läs ja börja gråta igen och har redan ont i mina ögon.

gonatt...


Kommentarer
Postat av: Madde

Gör allt för dig hjärtat! Det är jätteviktigt att gråta ut. Det känns oftast bättre då. Hoppas du känner att du ALLTID kan ringa mig, vad det än gäller och när det än är, mitt i natten eller när som du behöver prata.

PUSS <3

2010-01-22 @ 21:15:17
URL: http://madelenelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0