Tjaa igen!!

Hellu, igår vart de inget skrivade eftersom ja va hemma hos malin (aka Fräsan AB Böjd). Först va hon och jag ute och spårade på dagen vilket gick sjukt bra med anja, hon e ju såå noggrann att de e skrämmande. Todde inte de va möjligt med tanke på att hon e så gammal. Men hon e jätte noggrann i spåret och visst de går inte fort men hon går i spårkärnan nästan hela tiden i spåret. Men klövern e ingen höjdare, äter hellre frolic eller köttbullar än äckligt, slemmigt och pälsig klöv!!

Men med millers spår så gick de, vet inte om de gick bra eller om de gick dåligt. De gick nog egentligen rätt bra bara de att jag e jätte "kräsen" med vad jag tycker går bra med honom. Vet att han kan mer och bättre så nöjer mig inte med bara ok. Men han fick ett ganska svårt spår igår, eller ja.. Halva spåret va i sunkmark vilket gjorde att han hade svårt vid de partiet och gick med näsan upp i luften alldeles för mycket för att jag ska bli nöjd. Men på den "bra" marken så gick de mycket bättre, då gick de som de brukar göra. Han e lite ofokuserad vissa stunder men skärper sig och blir mycket bättre mot slutet..

Men efter spårningen så åkte vi hem till Malin och väntade på Amanda och Palm som kom ner till göteborg igår. De va jätte kul att träffa dom igen och så. Vi åt lite mat, kollade på idol, tjötade lite med familjen Nöjd och sen såg ja, malin, palm och amanda på vår kabarré film från hundsport, och jag vart nästan gråtfärdig men lyckades hålla tillbaka tårarna då..

 

De va gårdagen de, idag har jag egentligen bara jobbat. Men innan vi åkte hem till kärra från lindome så åkte jag och mamma runt min syster och kikade och hälsade på deras katt. De har köpt en eller ska testa att ha en omplaceringskatt som vart utstött från flocken. hon e en brittisk korthår och ser ut så här:


                                        



Hon e såå söt men Billie kaxar upp sig så omplaceringskatten (eftersom hon inte har fått något namn än, får hon heta omplaceringskatten) så mn tycker lite synd om omplaceringskatten men de blir förhoppningsvis bättre snart:)


Men nu ska ja sova..
Gonatt

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0